söndag, januari 18, 2015

När man bara tar det lugnt och skönt

Igår slog jag något slags rekord. Var på IKEA i Västerås 10.08. Alltså åtta minuter efter att varuhuset öppnat. Lite av att hänga på låset? Fast nu hängde vi mest på brunchen och träff med Bästa Väninnan. Man får ta tillfällena i akt och en brunch satt finfint innan shoppingen drog igång.
Själv har jag köpstopp men det hade inte Hjärtat och jag hittade väldigt fina lampor, gardiner, kuddar, servetter och nya toaborstar. Åt honom. Fantastiskt roligt att handla åt någon annan.
"Är det nödvändigt" frågade han då och då när jag kom farande med något fint och så klart var det nödvändigt! På IKEA finns väl inga onödigheter?
Kvällen ägnades sedan åt att montera ihop och piffa till med allt som "jag" inhandlat.
Lite motvilligt erkände han väl sen att det blev ju fint.
Idag ska det handlas mat inför veckan, ett race på ICA Maxi står på agendan innan handboll på tv klockan 19.00. En lugn och skön helg lunkar på.


1 kommentar:

  1. Så bra att kunna handla utan att tänka på vad det kostar ;)

    SvaraRadera