lördag, februari 07, 2015

En fikalördag och lite feel good…….

Idag har jag träffat en barndomsvän och pratat bort en timme på ett fik. Vi var bästisar och bundis långt upp i gymnasieåldern sedan skildes våra vägar åt men vi har haft sporadisk kontakt genom åren. Det spelar ingen roll, när vi ses så börjar vi bara där vi slutade sist.
Nu bor hon i en annan stad och var här på blixtvisit så vi hann träffas en stund.
Det är skönt med vänner som hon. Kravlöst, enkelt och bara bra helt enkelt. Man Jag behöver det.
Sedan vankades det kalas och vi firade min systerdotter som fyllt år. Lilla Systern och jag tog en promenad med tulpanbukett under armen och så fick jag umgås en stund med min syster, svåger, Bästa Mamman med man och alla andra i släkten som kunde vara med. Är i stort behov just nu av att tanka närhet, kärlek och värme och det blev precis en sådan eftermiddag. Då är man lyckligt lottad och jag är väldigt tacksam över det.

1 kommentar: