torsdag, februari 05, 2015

En bra dag

Sonen. Store Bror´n. Min hjälte, kämpe och fighter!
Han är numera inskriven på Arbetsförmedlingen, sektion för unga med funktionshinder och ska få en egen coach. En arbetsprövning ska till men först en kartläggning och intervju.
Handläggaren på Af var en ytterst insatt, insiktsfull och kompetent handläggare som förklarade saker och ting bra. Sonen svarade klart, redigt och tydligt på alla frågor, bad om hjälp ibland och förvånade sin ömma moder genom att säga till handläggaren:
"Det här känns bara spännande och nytt".
Se där ja! Då fick jag kämpa med tårarna igen. Man blir bestämt lite känslig mellan varven.
Därefter åkte vi till Största Systerns jobb och åt lunch. Blev sittande länge och väl då sonen pratade som han inte gjort på månader. Jag struntade i att jag egentligen borde åkt till jobbet för länge sedan. Det blev akutledigt ett par timmar till.
Det är bara ett jobb. När verkliga verkligheten kallar betyder det mest och får ta den tid det tar.
När jag sedan släppte av honom hemma vände han sig om och ropade:
"Morsan, det här var en bra dag"!
Ja. Det här var en bra dag!

10 kommentarer:

  1. Va underbart, goa Cina :)
    En glädjetår, infinner sig i min ögonvrå också, tänk vilken tur att han har just dig som mamma <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Ja, den här dagen har vi som bomull kring hjärtat och njuter så länge det går!

      Radera
  2. Så roligt! Blir helt tårögd när jag läser. Det kommer att gå bra för den mannen!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att mina kollegor någon annanstans i Sverige skötte sig bra.;)

    SvaraRadera
  4. Härligt att läsa. Turligt att du kan prioritera så där smart!

    SvaraRadera
  5. Ezter: Ja, det håller vi tummarna för!!!

    Shamrock: Bra dagar är bäst!

    Chrissan: Se där! Ja, vi är så nöjda. Det kan man gott berätta, bra saker ska man dela med sig av!

    Spader Madame: Nytt jobb med nya möjigheter! Passar bra!

    Cicki: Yes!!!!!

    SvaraRadera
  6. Tårögd här också. Det är så fantastiskt fint med de där dagarna. När saker och ting faller på plats, på så många sätt. Braatthadagar, att ta till när det är tyngre. Kram! Glad jag blev nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där dagarna är gulddagar! Helt klart!

      Radera