tisdag, februari 03, 2015

En jeanshandlarhistoria

Jag inhandlade nya jeans i helgen och visade dem för Lilla Systern igår kväll.
"Snygga. Var köpte du dem"???
"På juniorcenter"…….
Varvid flickebarnet himlar med ögonen. Mycket.
"Allvarligt. Juniorcenter. Jag dööööör……"
"Ja vadårå"?
"Det heter ju JC och betyder Jeans and Clothes"!!!!
"Va"????
"Nä, det heter juniorcenter…. eller JC… bara..."?!
Ja. När klädkedjan grundades 1962. Alltså samma år som jag föddes. Bytte sedan namn till JC Jeans & Clothes någon gång på 90-talet. (ja, jag googlade).
90-talet. Ptjf. Som om jag hade tid att hänga med i klädkedjenamnsbyten då?
Nä. Då hade jag fullt upp med att föda, vyssa, och amma de ömma telningarna som nu vet att tillrättavisa sin ömma moder.
Nåja,
jeansen är i all fall snygga!
Den unga damen är också upplysts om att sedan 2012 heter det JC Jeans Company. Enligt Google.
Har jag sagt att jag gillar att ha sista ordet???………….



5 kommentarer:

  1. Hahahaha! Klart det heter Juniorcenter! Där handlade jag alltid på 70-talet. Det var en äldre man som jobbade där, han var gift med min lekisfröken. Nu förstår jag att han var knappt 40 då. Han var kanon på att hitta bra jeans åt mig iaf :) Så Jeans & Clothes. nänänä...(Jag vet ju egentligen, det räcker väl!)

    SvaraRadera
  2. hahaha, juniorcenter - det har jag aldrig hört. Hur gammal ÄR du egentligen? :P

    SvaraRadera
  3. Ezter; Eller hur!?! :)

    I will not…: I jeanshandlarkretsar otroligt gammal….. :)!

    SvaraRadera
  4. Nu kände jag mig lite ung. Har aldrig hört Juniorcenter :)
    Däremot säger jag alltsom oftast Hennes och Mauritz. Eller bara Hennes. Ytterst sällan säger jag HM. :)

    SvaraRadera