torsdag, juni 02, 2016

En ny darling in da house

Igår blev jag med ny tvättmaskin. Eller, igår ärvde jag en tvättmaskin för den ganla hade tagit slut och äldsta dottern m familj, köpt en ny. Min tvättade bara 40 grader och centrifugerade bara om den ville det. Vilket den inte alltid ville. Så.
"Va, ska du kasta tvättmaskinen"? undrade kidsen och när jag bestämt hävdade att
"Ja, om man inte sköter det man ska i radhuset, åker man ut" kanske de började flacka med blicken och bliva lite oroliga ......
Men jag lugnade dem med att det är olika regler för hushållsmaskiner och radhusinnehavare. Än så länge.
Nåväl. Svärsonen och jag bar tvättmaskin. Från dem, in i bilen, åkte 100 meter och lassade ur i radhuset, han kopplade in allt och jag började tvätta. Vilken lycka! 60 grader, centrifug som funkar!
Idag gnisslar det lite i ryggen. Kanske är "bära tvättmaskin" inte helt optimalt för medelålders damer? Massage står på schemat efter jobbet idag och ja, jag längtar lite faktiskt. Sen vill jag åka hem och tvätta igen!

1 kommentar:

  1. Du vet varför det gnisslar, då är det inte så farligt med gnissel!

    SvaraRadera