lördag, juni 04, 2016

På tur

I morse vaknade vi till ännu en strålande sommardag. Måsskrik och båtljud, bland de finaste ljud som finns! Vi åt en fantastisk frukost med utsikt över hav och kobbar. Vi hade sen utcheckning och strosade runt i hamnen, satt på bryggan och åt glass. En äldre herre gjorde stora ögon när jag gick på bryggan fram och tillbaka, barfota. Alltså. Jag bara måsta känna solvarma bryggplankor mot bara fötter! Jag förklarade det för Farbror Skorpå och han varnade för stickor.
Kan så vara! Men det är farligare att inte känna just som det känns att gå så där!
Till min stora glädje tog han också av sig skor och strumpor och trampade lite försiktigt och gjorde tummen upp! Söt!
Sen packade vi ihop, drog på hojkläderna, kanske lite motvilligt i solgasset men off we go. Till Norge. Slingervägar, fjordblått vatten och fjäll gjorde den här dagen. Nu rast vila -6timmar på resande fot och 40 mil i baken gör att åtminstone jag är ganska mör!
Kostervalsen!

Chauffören på den här skutan!

Man gillar!

1 kommentar: