onsdag, juni 29, 2016

Rovinj och en solstol

Igår kväll tog vi hojen och åkte till Rovinj. Jag i kort kjol och vit blus. Så knölade jag ner mig i hoj-kläderna vilket är ovanligt här. Folk åker i kortbyxor och t-shirt men inte vi. Vi hade packväskorna med och väl framme drog vi bara av oss dressen och så var vi klädda för en kväll på stan. Hjälmarna fick vi ju bära med oss med det gjorde inget.
Vilken kväll det blev! Rovinj är fantastiskt vackert och jag blev alldeles förälskad. Så vackert, så magiskt. På ett torg vid hamnen spelades musik och folk dansade salsa i solnedgången. Man blev glad av att se! 
Idag har vi haft en pool-dag. Jag har sovit middag i soffan på vår uteplats medan en maskin tvätt var i gång. Inte så många knop alltså. Semesterlunk. Gillar't!


Solnedgång i Rovinj

Tvätt på tork!

Utsikt.

Dagens utsikt.

1 kommentar: