lördag, januari 14, 2017

En sen lördag

Sovmorgon deluxe. Till klockan tio. Har inte ätit frukost än och dagen är ur led. Så här dags är det lunch. Ju. Nåväl. Kaffet puttrar i bryggarn, ägget kokar och jag har gjort fruktsallad. Hjärtat meckar med någon bil och jag samlar kraft inför bikini-provning. Har dragit fram några sommarkläder och längtar vansinnigt mycket efter sol och värme! Har inte kastat ut granen ännu, väntar jag lite till så har den barrat av sig. Det kommer alltid något i vägen. Eller. Jag har prioriterat träning, häng med kompisar och vara barnvakt före granen. Jag hinner inte med både och. Att-bo-ensam-världens-lov. Jag har ingen att delegera till. Det jag inte gör blir inte gjort av någon annan. Jo, så klart gör kidsen sitt och det de ska. Men ni fattar!
Vi har minusgrader idag och allt slask har frusit till is, bara tanken på att gå ut och gå gör att det värker i lårbenen. Broddar på! 

1 kommentar: