fredag, januari 06, 2017

Kreativ fredag!

En röd dag, ledig dag! Skönt. Jag var ändå uppe tidigt, samtidigt med Lilla Systern och hjälpte henne fylla på spolarvätska och fixa med bilen som var lite trögstartad. Ja. Jag kanske curlar lite men jag får väl skylla på att det var -20 grader när vi gick ut. Jag hann även med att bryta sönder en grej på min baklucka som var frusen och när jag tog i (tydligen för mycket) sa det "krack" och jag stod där med handtaget i handen. Så piffigt. Not. Nåväl. Det går väl att ordna på något vis. Superlim? Silvertejp?Jag funderar nog ut något ..... När jag ändå var ute och påpälsad passade jag på att gå en promenad och lyssnade på en podd, Wistam och Wahlgren. Har kommit på att jag går så bra när jag lyssnar på dem, väljer olika långa avsnitt beroende på humör och så går jag tills det är slut. Har också kommit på att jag inte har en aning om vad det handlar om när jag kommer hem och har lyssnat klart så det är verkligen en podd för här och nu. Passar mig utmärkt.
En handbollsmatch på eftermiddagen och en middag till kvällen med Bästa Väninnan med fästman står på dagens agenda. Först ska jag mota en dovt, molande huvudvärk. Missade senaste tiden med Bertil sjukgymnast på grund av orsaker och det straffar sig tydligen. Bra på ett sätt, då vet jag att det han gör hjälper! Så. Bertil får allt hamna överst på prio-listan från och med nu!

2 kommentarer:

  1. Här var det -17. Mellan o Sambon anlände 23.30, så vi kom sent i säng och sen kunde jag inte sova. Men det reder sig nog. Dop kl 17😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja! Dop! Hoppas ni får en finfin dag!

      Radera