söndag, januari 22, 2017

Söndagspyssel

Saffranskladdkaka. Potatis- och purjolökssoppa och Marockanska köttbullar med couscous. Dagens meny. Låter ganska flådigt om jag får säga det själv och lite feeling av förenklingsliv: tänkt ut i förväg och med det fixa matlådor. Tjoho! Vuxenpoäng på det! Om en liten strax kommer Bästa Mamman för att inspektera den nya tapeten i vardagsrummet. Som har suttit där i två månader och när vi kom på att hon inte varit här på så länge så blev det ett fikabesök bums bas. Så länge brukar det inte gå mellan turerna men så är hon en väldigt upptagen mamma-pensionär också. Line-dance, studiecirkel i kvinnohistoria, vattengympa, pensionärsträffar, studiecirkel i smartphones och lite annat smått och gott står på den kvinnans agenda. Och så har det ju varit jul också. 74 år och som kvick som en iller. Jag hoppas att verkligen att jag ärvt det .... Ibland kan jag tycka att det "har jag inte" men jag har nog det. Ändå. På mitt sätt.
Annars är det här en grå söndag. Det blir liksom inte riktigt ljust, som gjort för att såsa runt och bara mysa. Jag har lånat sonens ena knäskydd för mitt onda knä och minsann känns det inte lite bättre att bara pyssla om det lite? I morgon ska jag till sjukgymnasten så får vi se vad han säger. Bertil. Den gode Bertil. Han får ta hand om knät också. Tänker att jag hör ihop. Trots allt.

1 kommentar: