söndag, januari 15, 2017

Söndagsmys

Det blev ingen bikini-provning. Det blev hjälm-provning istället. Betydligt mindre ångestfyllt men en skylt vid hjälmarna: "tappad hjälm = köpt hjälm" fick mig att nästan tvångsmässigt känna att jag skulle tappa en. Vilket jag för övrigt aldrig har gjort men en del skyltar har den inverkan liksom. De triggar nåt.
Så jag provade och provade och kom fram till att jag är rätt känslig hur det känns kring huvudet. Hittade till slut två favoriter och det kommer nog stå mellan dem längre fram i vår. Det ska prutas. Inte min bästa gren så det överlåter jag med varm hand till Hjärtat som samtidigt ska köpa några manicklar och mojänger till hojen så I wish Him luck med pruteriet. Eller mig förresten som betalar hjälmen sen när det är klappat och klart.
Sen avslutades lördagskvällen med middag för fyra fina ungdomar hemma i radhusets kök, två egna, en kusin och en flickvän. Hjärtat och jag lagade mat som till ett helt kompani och tur var väl det, de var hungriga de små liven. Som jag gillar vår middagar! Mat, prat, skratt och lite allvar. Idag har det fixats med bilen - d v s Hjärtat fixar och jag gör det jag är bäst på - lyser med ficklampan. Strax ska jag bege mig till Friskis och Svettis för ett danspass och undvika det där ryggontet som smyger sig på ibland. Schas på det! 

2 kommentarer: