tisdag, januari 10, 2017

Man gör vad man kan!

Igår var en ledig dag. Jag är ju sjukskriven 25% och jobbar måndag-torsdag så oftast är jag ledig på fredagar. Men inte den här veckan, då har jag vänt på steken och var alltså hemma igår. Dagen ägnades åt vila och hårvård. Eller. Mammafix. Lilla Systern och jag åkte till Västerås och "hennes salong" där jag klipptes, fick slingor och ögonbrynen plockade. Vid den sista aktiviteten nös jag oavbrutet. Jag har visst mina nys-nerver i ögonbrynen! Efter lunch på Ikea, fikabulle inkluderad åkte vi hemåt och kvällsmaten bjöd Största Systern på. Trimmade kids som tar hand om sin ömma moder! Jag tackar och bockar och tar emot.
Idag är det jobb igen, en grå och slaskig tisdag. Ikväll kommer en väninna på middag. En middag jag fixade igår, grönsakspaj. Vafalls??? Dag tio det här året, det är fortfarande ordning och reda i radhuset och ett visst mått av planering kan skönjas. Den karamellen suger jag på idag! 


Före och efter. Hon kan hon, Lilla Systern! Glad och nöjd är jag!

6 kommentarer: