onsdag, juni 14, 2017

Lugnt läge

Kolsyrearmarna håller i sig. Det är lugnt läge som gäller. Extratid hos prattant och sjukgymnast som spände ögonen i mig och sa att jag behövde lyssna på kroppen. Yes. I do. Jag fattar att det är allvar. Jag känner igen symtomen och jag väljer att backa, att lyssna och inte pressa mig mer. Sen skulle jag åka hem men hittade inte bilen för jag kom inte ihåg var jag ställt den två timmar tidigare. Satte mig på en bänk och försökte se ut som det var meningen att jag skulle sitta där precis då, andades och fick tänka sakta hur jag kört till stan och till slut hittade jag ju bilen .....
Rast, vila. Ny tid hos sjukgymnasten i morgon. Acceptans. Övar på det. 

7 kommentarer:

  1. Du ska nog inte jobba heltid... Kryakram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske inte. Så har det varit en extremt tuff vår. Om det vara lugnar ner sig .... kram

      Radera
  2. Plus i kanten att du kom ihåg att du tog bilen till stan ;)Simma lugnt! <3

    SvaraRadera
  3. Den där acceptansen, så himla svår. Bra att du övar! Och bra att du vilar. Kram.

    SvaraRadera