tisdag, oktober 29, 2019

Grönt är skönt

I vår farstu har vi fönster åt tre håll. Ett av dem vätter mot uterummet och blockeras just nu av kyl och frys. Planering pågår hur det ska bli sen och jag har nu bestämt mig för att inte ha vanliga gardiner i det fönstret utan en ”växtgardin”. Tänkt och gjort, en gullranka har inhandlats som jag ska plantera om vilken dag som helst och så får den börja klättra. Är tanken. Fönstret är ganska stort så jag har också bestämt att ha en gullranka i varje hörn och så får de mötas i mitten. Just nu står den första gullrankan in sig. Boar liksom. 
I farstun är det inte så varmt så kanske, kanske kommer blommorna att klara sig där? Har cyklamen som gillar när det är svalt och så murgröna. Farstun är med andra ord ett experiment, har jag gröna fingrar eller inte? Wish me luck!
Blompyssel. Också ett sätt att roa sig, sista tisdagen i oktober. 


Gullrankan står in sig innan klättring.




Murgröna i ring.


Vita cyklamen och orkidé.



Fler murgrönor och en minicyklamen.

2 kommentarer:

  1. Åh vilket fint fönster.
    En cissus? Klättrar fort, högt och ger ett fint grönt skimmer.

    Markattan

    SvaraRadera
  2. Så fint så! Håller tummarna för gröna fingrar 👍🏼

    SvaraRadera