söndag, oktober 27, 2019

Summa summarum

Så här på söndagskvällen summerar jag helgen och konstaterar att det trots mitt mående och humör, blev en bra helg.
Ett migränanfall av kortare variant, endast tre timmar inledde dock. Sen besök av Bästa Väninnan, samtidigt kom Största Systern och Lilla N. Så var huset fullt på lördagseftermiddagen med fika, prat och skratt. Vi skruvade sen skåp och satte nymålade luckor på plats. Åt middag och tittade på Så mycket bättre.
Idag klev vi upp tidigt, inväntade en ”kyrktan” från Kungsör innan vi lassade in oss i min bil och åkte mot Stallarholmen. Överselö kyrka var målet. Jag har väl berättat om mina kyrktanter någon gång, ett gäng som håller ihop sen våra kids var små och vi gick till Öppna förskolan i kyrkan. Där träffade vi församlingsassistenten och sen dess har vi hängt ihop, Församlingsassistenten läste sedan till präst och vi ”tanter”, tre kvinnor plus mannen till en, var så klart med på prästvigningen för sex år sedan. Idag installerades hon till kyrkoherde i Stallarholmens församling, och jajamen. Vi var med. Denna gång hade vi även Hjärtat med oss och kyrktantsparets dotter, inalles sex personer, knökade ned oss i en bänk i kyrkan. Det var mycket trevligt, rörande och speciellt. Körsång, musik, textläsning och predikan och så själva installationen. Det var mysigt att sitta där, varmt, lite trångt men bland vänner. Efteråt var det lunch i församlingshemmet, mycket god mat, tal och sång.Nöjda, mätta och belåtna rullade vi hem på eftermiddagen och sen har vi inte orkat något mer. Nu har vi vår alldeles egna kyrkoherde i gänget också. Det känns tryggt!





 

2 kommentarer:

  1. Då vet du vem som viger er om det är aktuellt 😍
    Låter mysigt alltihop.
    Jag sitter i väntrummet på ögonmottagningen. Maken kom just in för operation nr två. Har varit lite oroligt för han hostar. Visste inte om han skulle skickas ut med huvudet före 😉

    SvaraRadera