måndag, oktober 07, 2019

Höststädat

Den här helgen har varit en ute-helg. Inte som ute på krogen utan utomhus. I lördags kom Bästa Väninnan och vi gick en långpromenad, fikade på medhavd matsäck och hann prata om allt mellan himmel och jord. Skönt, trevligt och avkopplande. Tre timmar senare åkte vi till ett växthus och handlade blommor till vårt sovrum och gästrummet. Resten av dagen krattade jag löv och sydde gardiner.
Igår klippte jag gräset, krattade mer löv, skruvade isär hammocken och bar ner den i källaren och bar upp alla andra utemöbler på loftet. Sen tömde vi dammen. Ett heldagsprojekt. Det var ju spännande att se djurlivet i den, dykare, små skalbaggar, ngn sorts larver och annat krälande.. i miniformat. Nu ska dammen städas, i med lite nytt vatten. I med djuren och sen är det vintervila. I vinter ska jag läsa på om dammar, pumpar och filter. En ny hobby?!
Vi hann med att få middagsbesök, Lilla N har varit i ”Gjekland” och hade mycket att berätta. Vi åkte också till Store Bror med sambo och kikade på deras nya lägenhet, en vindslya med takbjälkar, tre meter takhöjd och bara SÅ fin. Det var kul att se. Sen var helgen slut och jag med. Fast skönt trött. Och nöjd. Bästa helgen på länge. 


Måndag morgon. Rimfrost i gräset, kyligt. 


Från promenaden.


Utsikt med lördagsfika.



Städhjälp i trädgården. Dammtömning, rensa rabatter, plocka in pelargoner och lite annat smått och gott. Sånt jag gillar.

1 kommentar:

  1. Så himla mycket du hann med! Vi som mest latade oss i husvagnen. På söndag drar vi därifrån��Men allt har sin tid. Så mysig lägenheten låter��
    Klart man har mycket att berätta om man varit i Gjekland, tro jag det!
    Fina bilder från din helg! Nu ska jag måla några fogar, sen tror jag minsann det är klart. Utom listen under överskåpen. Jag har bett honom vänta tills han ser igen. En resp. tre veckor till operationerna idag. Bara inte min förkylning smittar...då blir det inte av.

    SvaraRadera