tisdag, oktober 15, 2019

Time out

Ett överbelastat system. Irritation, ljudkänslig bortom alla gränser, tårar, migrän och kolsyrearmar. Halva dagen igår, hela dagen idag har jag tillbringat i tystnad. Tätslutande hörlurar, till sängs. Har sovit av och till i timmar med katten i knävecken. Det börjar släppa. Jag orkar lite igen. Ta in den lilla världen. 
Att däcka så efter en väldigt lugn, skön och mysig helg gör mig ledsen. Det kändes som jag laddade batterierna och ändå stupar jag på ... nåt. 
Den lilla världen. Det lilla rosa huset. Ett par hörlurar. Jag kommer igen. Igen.

2 kommentarer:

  1. Kan det vara så att en lugn och skön helg gör att du slappnar av så att allt det där andra också sipprar in då? Jag har ingen aning, jag spekulerar bara, men tänker att du sänker garden - och då kommer den andra skiten också? Bara en tanke. Fattar att det suger hästballe. Lugn ska ge lugn och inget annat. Kram Cina!

    SvaraRadera