onsdag, januari 15, 2020

I morse vaknade jag tidigt av att vinden ven runt knuten. Det tog i rejält och när jag skulle släppa ut katten fick jag hålla hårt i dörren. Jag tycker att det blåser jämt denna s k vinter.

Har fått tid på företagshälsovården på måndag, en beteendevetare. Den femtielfte i ordningen. Vet inte vad det ska ge egentligen men det beror väl mest på att det är svårt att föreställa sig något annat än det man är i när måendet inte är på topp. Andras förväntningar kanske, nybliven sambo, nytt hus, bra jobb. Varför är jag inte glad? Fast jag är glad. Jag går inte runt och är o-glad, det är en annan känsla som är så svår att förklara. Jag tror egentligen att bara den som känt det själv kan föreställa sig det, denna obegripliga trötthet. Skavet i hjärnan, att allt går rakt in i huvudet utan filter. Den där när jag måste lägga mig ned NU, för det GÅR INTE att stå upp. 
Ja. Om detta ska jag alltså berätta igen för en ny person på måndag och i och med det har jag än en gång gjort vad som förväntas av mig: sökt hjälp.
En rund boll som hela tiden ska igenom ett fyrkantigt hål och ingen begriper varför det inte går?! Varför kan jag inte bara BLI fyrkantig så är allt ur världen och jag kommer att må jättebra? Och pigg?
Jag är pigg emellanåt. Som en liten spirande låga kan jag känna ibland och jag är så rädd om den känslan. Som ett ljus i vinden, rätt som det är slocknar det. Trötthetssyndrom. Det är så det kallas fast enligt många finns det inte. Fast VI finns, vi som har det. 
Ledvärken består även denna blåsiga onsdag och klädseln är som vanligt blå med inslag av rött. Mjuka kläder. Bäst.

Bra ändå: 
  • pratat med Stora Systern från Glasgow, vi är bara ett samtal bort
  • fina kollegor som får mig att skratta och känna tillhörighet
  • nya reflexer som gör att jag syns ordentligt på kvällspromenaden
  • att Hjärtat kan gå med mig på kortare promenader igen
  • att Store Bror bjudit med mig på en fisketur på lördag. Han fixar ved så jag kan hålla mig varm vid brasan!



Blått. Med lite rött. Gillar tydligen mönstrat. Lika allvarsam idag men jag HAR skrattat idag, det har jag.
 

2 kommentarer:

  1. Ja, den här morgonen skippade jag min nya vana med promenad innan jobbet. Det blåste friskt och regnade runt, såg det ut som. Men jag gick efter jobbet istället, så det blev en runda iaf.
    En beteendevetare... hoppas på en bra kontakt då. Inte någon som är helt världsfrånvänd.
    Mysigt att kunna prata trots avståndet till Glasgow. De andra sakerna lät också bra! Och fisketur, det du👌🏻
    Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Jag är så upphetsad idag .. Min ex-kärlek kom hem igen efter åtta månader som vi separerade, med hjälp av en herbalist-man,
    Denna herbalist (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com) kastar en magisk kärleksförtryck för min räkning och returnerar min förlorade kärlek inom 43 timmar.
    Om du är redo att locka en ny kärlek till ditt liv, kan det vara det
    bara det stava du har letat efter! Effekterna av denna spell
    börjar generellt med att folk märker att de får mycket mer
    positiv uppmärksamhet än de normalt skulle göra. De flesta säger att de
    känner att de har förvandlats till en attraktionsmagnet, lockar
    bättre typer av människor än de någonsin har lockat tidigare! Människor kommer
    hittar dig mer lockande, mer attraktiv och mer lockande än någonsin.
    Du kan också få snabb jobbfrämjande, Stava för berömmelse, makt och rikedom.
    Stava för att stoppa skilsmässa. Stava för att hitta sann kärlek.
    Stava för att vara mer sexaktiv, Stava för att bota alla blodsjukdomar / sjukdomar.
    stava för att rädda ditt äktenskap från en annan kvinna / man. etc...
    Bara ett meddelande till denna herbalist idag kommer att rädda ditt äktenskapsliv från kris.
    här är hans personliga e-postkontakt: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    skriva ett kort meddelande till Baba Herbalist nu för hjälp för att lösa äktenskapskris.
    All stavning görs för dina räkning, du behöver inte göra någonting bara skicka in din fotobild och namn och allt fungerar.

    SvaraRadera