måndag, januari 06, 2020

En sorts sportmåndag

Idag känner jag mig mör. Akutbesöket häromnatten tar ut sin rätt. Hjärtat har fortfarande ont men hanterbart.
I morgon ska jag börja jobba igen. Heltid. Hur det ska gå till har jag inte en aning om, hela kroppen reagerar när jag tänker på det. Att jag jobbat halvtid hela december och nu varit helt ledig från 20 december har inte hjälpt nämnvärt. Jag är trött och känner mig nere. Trots antidepp-piller. Nu vet ju jag att piller alena inte hjälper, det ska annat till. Jag simmar och promenerar, motionerar stort sett varje dag på olika vis men jag är trött i alla fall. En trötthet som inte låter sig sovas, medicineras eller motioneras bort. Trött på att vara trött. 

Nåväl.

Idag är ännu en ledig dag och jag ska göra kylskåpsrens, laga middagar på det som finns kvar efter alla helger. En liten sport tycker jag. Igår gjorde jag potatisklyftor, stekte skinkschnitzel gratinerad med blue-cheeseost och sallad på majs och romansallad. Timjanstekta färska champinjoner till.  En festmåltid på ingredienser som skramlade i kyl och frys, det blev supergott. Är dessutom vansinnigt sugen på semla. De har ju redan kommit. Mäjbi faller jag för det suget. Vi får se. 

Bästa mamman har messat och är så glad över vår utflykt till Stora Systern igår. Jag med. Att vi kan och har möjlighet. 



Semlor i rader. Ett himmelrike för en semmelälskare. 

2 kommentarer:

  1. Sugen på semla är jag inte, men jag är också trött. Känns då inte att man varit ledig så länge!
    Gå tillbaka till läkaren om det inte funkar på jobbet! Var rädd om dig själv <3

    SvaraRadera