onsdag, januari 08, 2020

Mitt i en vecka

Onsdagar är sjukgymnastdagar. Tydligen simdag också för det var det jag gjorde efter jobbet, simmade. Årets första bad. Gick en sväng inom biblioteket också, lämnade tillbaka det jag läst över helgerna, nåja, bläddrat i, och lånade nytt. Blev nästan yr av så mycket aktivitet på en dag. En heldag.

Just den här onsdagen var en resdag också, inte för mig men för Stora Systern som for till Skottland idag för en termins plugg. Off she goes och så stora barn en har! ”Bara ett samtal bort”, så säger jag alltid vart än de far. Så är det ju nu för tiden. Lätt att nå varandra.

Jag har bokat in lite egna roligheter också, på lördag äger fritidsföreningens årliga julgransplundring rum på sjukhuset. Nu ska jag ju inte dit alldeles för mig själv och dansa runt granen utan Lilla N ska med. Och Hjärtat om det funkar. Har ytterligare två biljetter, rätt som det är får någon av kidsen för sig att hänga med. Förra året var det Lilla Systern med sambo som gjorde oss sällskap, det var roligt.
I februari kommer syjuntan till lilla rosa huset och ”knyppelsäsongen” går igång. En rolighet i januari och en i februari. Sånt jag tror att andra gör på en kvart kräver nogsam planering av mig. Nu är det två aktiviteter jag känner mig tämligen trygg med, tack och lov, annars gnager det runt tills det är dags. Tröttande.

Jag kunde också stolt konstatera att den monterade gullrankan i hallfönstret fått nya blad. Det betyder ju att vilket år som helst har vi en blomstergardin. Dessutom stod Hjärtat i rätt väderstreck när jag kom hem så det blev en lugn kväll ikväll. Skönt tyckte jag. Och han.



Farstu/hallfönstret mot uterummet. Nu utan kyl och frys! Till vänster är gullrankan. Två nya blad, hurra!


1 kommentar:

  1. Jag får nog ändra väderstreck på Maken. Tycker han är allmänt irriterande nu😇
    Vad mycket utöver jobbet du gjorde! Förstår att du är trött.
    Nu ska jag hämta B1 och B2. Synd jag inte hinner ta en tupplur innan....

    SvaraRadera