fredag, januari 10, 2020

När klockan ringde 05.15 i morse var det segt att gå upp. Men, men. Fredagssimmet hägrade och jag hade som vanligt lagt ut de kläder jag skulle ha, väskan var packad så på en kvart var jag utanför dörren. Det var kyligt och nattsvart.

Det gick bra att simma idag. Jag upprepar ju varje längdnummer tyst i huvudet för att mota bort alla andra tankar och det är så skönt. Skönt att ha det tyst i skallen innan allt drar igång. 

På frukosten på konditoriet fanns det utöver allt frukostgott, färsk kanellängd. Aaaahhh. Vem är väl jag att tacka nej till det?? Oh no. Himla gott.
Vi konstaterade att vi går in på vårt fjärde sim-år. Jag började i juli 2017 och ”Ester Williams” hängde på i augusti. Har räknat ut att vi har simmat ca 160 000 meter. Det låter långt. 

Jobbat. Sen behöver vi inte säga mer om det. Svårt fall för tillfället. Nu är jag hemma, ska ut och gå en sväng innan jag ska hämta Lilla Systern för middag och fredagsmys. Typ titta på handboll på tv eftersom handbolls-EM är igång. Finns en risk att jag somnar i soffan ...



Det är tidig morgon, mörkt och kallt men badhuset är så inbjudande upplyst.

1 kommentar:

  1. Jag önskar jag också kom mig för att gå och simma... tror jag skulle må bra av det. Får kanske kolla upp öppettider. Så tråkigt bara, jag är dålig på det
    Maken och jag gick några gånger innan han började jobba dagtid.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera