onsdag, augusti 03, 2022

Andas ut

Jag har åkt till Stora Systern som numer bor på Lidingö. Mycket trevligt ställe. Jag behöver ett par dagar för mig själv, det svajar på hemmaplan, igen, och jag är så trött på hela situationen. Jag är verkligen i någon slags fas och trivs inte någonstans förenat med krav och press, inte hemma, inte på jobbet och vart vill jag vara????
Så. Ett par dagar hos denna ljuvliga unge är precis vad förvirrad människa, jag, behöver. Igår åt vi god middag och gick en långpromenad, idag har jag åkt båt till Nacka strand och sen buss till Bästa Väninnan. Vi badade, drack kaffe och åt hembakt sockerkaka och sen tog jag samma tur tillbaka till ön.
Satt en lång stund på en klippa och bara tittade ut över vattnet, båtar och tog in. Solen skiner om vartannat, det är skönt att vara ute.



Båt från Lidingö.


Bad från brygga.



Hembakt sockerkaka.


Båten tillbaka till Lidingö.





3 kommentarer:

  1. Låter skönt, utom svajet på hemmaplan! Eval8

    SvaraRadera
  2. Här är mycket skönt. Njuter verkligen 😊/Cina

    SvaraRadera