söndag, augusti 07, 2022

Skrutt

Sociala medier svämmar över idag av lustfyllda bilder för att ”suga ur det sista av ledigheten”. Många börjar jobba i morgon, så också jag.
Min sista dag på ledigheten är inte det minsta lustfylld och har sugit ”ankballe” som Steffo skulle ha sagt. 
Därför har jag heller inte postat någon bild, fast det kanske jag skulle, men skruttdagar är ju inget att minnas.
Dagen var fin fram till eftermiddagen. Jag var hos Största Systern, gosade med barnbarn och njöt i solen. Åh, jag älskar att hänga med dem. Lugnt, skönt, hemtamt, tryggt, fint.
Sen jag gick jag hem och dagen spårade ur. Försökte rädda upp den på seneftermiddagen genom att åka till en sjö, äta en glass i solen på en klippa och ha ett pepptalk med Bästa Väninnan i mobilen. Samlade ihop mig, åkte hem och packade jobbsakerna, sökte två nya jobb och pumpade cykeln. Så redo man kan bli för vardag, rutiner och jobb i 18 dagar innan det är dags för nästa ledighet.
Ankballedag. Det var en sån dag idag.
Over and out.


1 kommentar:

  1. Det finns olika dagar. Just sista lediga dagen har en tendens att spåra ur. Vad söker du för typ av jobb?
    Hoppas du har det ok på jobbet nu. Eval8

    SvaraRadera