fredag, augusti 12, 2022

Fredagshänget

Första jobbveckan efter semestern är härmed avklarad och idag är det ledig fredag.
Jag började leka semester redan igår, tog ledigt på eftermiddagen, cyklade hem och sov middag i skuggan under äppelträdet. Klockan 19 infann jag mig hos Lilla Systern i stan för middag, drink på balkongen och sleepover. Idag är vi och badar. 
Härom kvällen var jag hos Herr L. Han hade kokat årets första äppelmos och jag förärades med den första burken och det känns skönt att han håller i äppelmoskokartraditionen som ju var en av mammas paradgrenar.
Hon är så väldigt väldigt saknad.
I vardagsrummet där hon hade sin säng på slutet, står nattduksbordet kvar med en vas alltid färska blommor, ett foto på mamma och minsta barnbarnsbarnet och hennes glasögon på en ihopslagen bok. Jag går in och säger ”hej” och ”hejdå” när jag kommer och går, insuper mamma-doften i morgonrocken och det river i kroppen av saknad. Men, som Lilla Systern sa på väg till badet:
”Mormor känns så levande i mig sen hon dog”.
Fint beskrivet av sorg, saknad och tacksamhet över att vi fått ha henne.
Det ska bli fint väder hela helgen ser det ut som och jag fortsätter leka semester. Det roar mig och tids nog väntar rusk och kyla, jag passar helt enkelt på.



Kvällshäng på Lilla Systerns balkong.



Morgonhänget.



Mysiga balkongen.

1 kommentar:

  1. Så fint sagt av lilla systern 🥰 mycket bra tanke att hålla i! Eval8

    SvaraRadera