onsdag, augusti 24, 2022

Det vanliga

Det vanliga har rullat igång. I måndags började ridskolan igen och det blev ju precis lika roligt som jag trodde. Igår, tisdag, var jag på klangmeditation efter jobbet och fick med mig Lilla Systern. Hon gillade det och jag hoppas hon vill följa med fler gånger. Idag har jag varit på massage. I morgon ska jag vara hos barnbarnen en stund på kvällen och på fredag morgon simmar jag igen.
De här aktiviteterna ser jag som mina grästuvor i tillvaron. De jag hoppar till och är säkra, lugna och trygga platser där jag tankar energier och vilar. Sånt jag längtar efter.

Jo, ja, jag jobbar ju. Också. 

Kan också tipsa om två böcker, Räkna hjärtslag och Värma händer av Katarina Widholm. Historien startar 1937 och om man gillar kvinnohistoria, läs dem! Man behöver bli påmind om hur de före oss hade det, att allt vi har idag inte har kommit till av sig själv. Det finns de som banat väg och inte minst i dessa valtider kan det vara intressant att tänka på. Hur som. Läs dem.



Finns på biblioteket.


Kom ut den 15/8.

1 kommentar:

  1. Vardagsrutiner kan vara ganska bra att ha. Kul att Lilla syster följer med på dina aktiviteter.
    Barnbarn kan man inte få för stor dos av! Njut🤗

    SvaraRadera