fredag, augusti 26, 2022

Fredagsfriden

Fredag. Känns som jag ständigt längtar till denna dag. Veckan har varit hektisk, gått fort och vips, ringde klockan 05.15 i morse och jag åkte till badhuset.
Resten av dagen har jag varit ledig. Tillbringade ett par timmar på ett fik i solen med mina syskon efter ett förberedande möte hos jurist för bouppteckning efter mamma. Jag är glad att jag har dem.
Jag hann även med att hjälpa Lilla Systern att slänga skräp på tippen, få en sväng på Retuna, binda upp rosen vid vår portal och plocka tomater. Sen åkte jag och badade i sjön.
Nä. Jag får inte nog av att bada, det är så himla skönt. Bekymmer rinner av en, jag blir pigg och det är faktiskt sant: man ångrar aldrig ett bad. 
Det ska tydligen regna i helgen. Då kanske jag städar. Fast bara kanske. 


3 kommentarer:

  1. Har du flera syskon? Trodde bara du hade en syster. (Bara och bara, jag har varken det ena eller det andra) Skönt att vara fler.
    Bada får man inte nog av! Det är det bästa!
    Idag har vi gråväder. Hoppas på uppehåll, vi har ju släktträffen i helgen. Ha en bra lördag! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en syster och en bror, jag är äldst. Har väl mest skrivit om min syster men så seglade bror in 🙂
      Just ja, er släktträff, håller tummarna för uppehåll och en trevlig träff.

      Radera
    2. Inte uppehåll, men varmt, vindstilla och bara duggregn. Så alla utomhusaktiviteter gick att genomföra utan problem ☺️Nu kör vi strax dit för dag två.

      Radera