lördag, augusti 20, 2022

Nu var det klippt

Igår tog jag ledigt på eftermiddagen för att klippa mig. Mycket skönt och mycket nöjd åkte jag sen hem.
Jag har inte haft tid eller ork riktigt för trädgården denna vecka och tja, det syntes. Bytte om, drack vatten och satte igång. Plockade upp fallfrukt, klippte av vissnade blommor, band upp sånt som växt på höjden och bredden och vattnade. Varmt som bara den men då det aviserats skyfall tänkte jag att det behövdes så inte allt bara faller platt till marken. Och ja, här vattnas det innan regn för att regnet ska rinna ner i rabatterna och inte rinna av. Samlar regnvatten i stora tunnor, det räcker länge. Skulle behövt klippa gräset men där gick gränsen. To hot to handle.
Och tänka sig. När jag kom in var maten klar. Prisa Hello fresh matkasse med både bilder och text, det går ju bara inte att säga att man inte kan laga mat då. Förvisso fick projektledaren diverse frågor ropandes till sig där ute i trädgården men svaret var enkelt och inte på något sätt energidränerande: ”titta på bilderna”.
Kan ju låta aningens raljant men jag har verkligen avgått. Har dessutom tänkt väldigt länge att det måste ju vara alldeles underbart att komma in till dukat bord och färdig mat efter att ha pysslat med något ett par timmar. Och det var det. Min stressnivå sjunker också, ganska skönt faktiskt för att inte tala om absolut nödvändigt.



Blommor från trädgården. Lyxigt att kunna plocka in fräscha blommor varje dag.

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Nu måste vi skynda till pojkarna. Deras pappa serverar plötsligt inte lunch till dem idag som bestämt, så vi får köra tidigare och fixa det. Håll tummarna för lagom varmt och inget regn efter tre idag! Eval8

    SvaraRadera