torsdag, augusti 18, 2022

Beslut och samvaro

Jag har börjat cykla till jobbet igen. Ja, det är varmt, svettigt och livsfarligt på sina ställen i den här stan men jag kämpar på. Fyller i ett exel-ark (nördvarning) och ska förbättra mig vecka efter vecka har jag tänkt.Målet är att cykla till jobbet minst tre dagar i veckan och hittills (två veckor) har jag lyckats med råge. Pluspoäng till mig. Sen är det vansinnigt skönt att hoppa i sjön efter cykelturen från jobbet, må-bra-feeling på det.

Igår umgicks jag med mina syskon och Herr L. Vi valde plats på kyrkogården inför gravsättning av mamma. Tungt att göra men vi valde finaste platsen så klart. När allt var beslutat och papper påskrivna åkte vi hem till mig i Rosa huset och drack kaffe i trädgården. Det är skönt att hänga tillsammans och jag mindes förra sommaren, då satt mamma med vid bordet under äppelträdet. Hon fattas oss verkligen. 


Det ska vara blommigt i år. Och det är det.

3 kommentarer:

  1. Vilken häftig bild där på slutet!
    Förstår att ni saknar mamma! Så fint att ni hänger med herr L och bestämmer tillsammans.
    Bad efter cykeltur låter jätteskönt.
    På lördag är det bröllop för Äldsta och nya mannen 🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt med bröllop! Håller tummarna att ni får en fin dag./Cina

      Radera