måndag, januari 04, 2016

Årets första måndag!

Idag sov jag till halv elva. "Hoppsan" tänkte jag då och hasade upp och nedför trappan. Med betoning på hasade. De senaste dagarnas utsvävningar tar nu ut sin rätt och lederna värker, är stela och det blir inga hoppsasteg just idag. Det är priset jag får betala helt enkelt och det känns trots allt värt det. Alternativet, att sluta göra saker orkar jag inte ens tänka på. Det har ändå blivit mycket bättre, för bara några år sedan var jag helt sängliggande då och då i långa perioder så visst går det framåt!
Dagens mission är att prova några olika juice-recept jag fått från en väninna, ta en lugn promenad, pussa på Lilla N och ringa Bästa Mamma. Finfin agenda för årets första måndag! Över alltihop skiner solen, gnistrande vit snö på marken och bilen går bra!

3 kommentarer:

  1. Skönt med sovmorgon! Vet man bara varför kroppen trilskas kan man ta det. Säger som du, det är värt priset!

    SvaraRadera
  2. Ezter: Visst är det så!

    Anette: Tack detsamma! <3!

    SvaraRadera