torsdag, januari 21, 2016

När man längtar efter sol och värme

Om en liten vecka, drygt, åker jag till värmen med Största Systern, Svärsonen och Lilla N. Funderar på att gå ut i förrådet och leta fram sommarsandalerna i god tid. Tänker att mina Ecco "snowjoggers" inte gör sig lika bra på stranden i Playa del Ingles som i minus 18 och snö. De passar i all fall illa till bikini. Nu, precis nu, känns det som det mesta passar illa till bikinin. I synnerhet jag själv. Men jag skulle ju inte vara så självkritisk och efter ett par dagar i solen så blir det nog bra.
På resan hänger även Svärsonens släkt med så vi blir en nätt liten trupp på 15 personer. All inclusive vilket är premiär för mig. Jag har enkelrum och har skrivit till resmålet och bett att få bo nära dottern med familj för det visade sig vara ett jättestort hotell med 400 rum. Den lilla familjen vill inte ha en förvirrad mormor i flipflop, badrock och solhatt irrandes runt i korridorerna. Sa de. Jag tänker "nära till barnvakten" jag. Och så klart vill jag bo nära. Svärsonen hade invändningar mot familjerum när vi började prata om resan i höstas men jag skojade ju bara......


5 kommentarer:

  1. Hahaha, ja det är väl din tanke där som är den mest med sanningen överrensstämmande! Sen sa de det på ett finare sätt :)

    SvaraRadera
  2. Då kan jag rekommendera att ni besöker "Tango Tapas" och äter riktigt god tapas. Ägaren har bott i Sverige och pratar svenska :-)

    SvaraRadera
  3. Ezter: Hehe. Man känner de sina...... :)

    Anette: Tango Tapas! Ska bli! :)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. I will not...: JA! Jag längtar! Väldigt!

      Radera