lördag, januari 23, 2016

När man letar sig röd efter blå sandaler

Lördag, sovmorgon. Har ätit frukost precis, en ny helgfavorit, chia-pudding med hallon och banan. Det kräver liter pyssel, jag gör den kvällen innan, blandar med mandelmjölk och man behöver komma ihåg att röra om efter en liten stund. Glömmer man det momentet blir det en enda grod-yngelliknande klegghög och det känns ju inte så aptitretande. Tyckte jag.
Dagens agenda består av packning inför resan och att förbereda ett möte i Samfällighetsföreningen på tisdag. Den ena aktiviteten kommer att vara grön i min energidagbok och den andra kommer att vara gul. Dagens gåta, definitivt en röd energitjyv: "var i hela friden är mina blå favvo-sandaler"?
De ligger inte i sommarsko-lådan som man skulle kunna tro och därmed är "var-sak-på-sin-plats-i-radhuset-försöket" kört även denna gång.

2 kommentarer:

  1. Var sak på sin plats funkar uppenbarligen inte...

    SvaraRadera
  2. Ezter: När jag tänker efter har det nog aldrig gjort det........:)

    SvaraRadera