torsdag, januari 14, 2016

En tröttmössa funderar

I min terapi har vi gått igenom olika triggers. Alltså saker och situationer som kan få mig att gå igång. Vissa saker är ju bra att reagera på. Andra saker behöver jag lära mig att bortse ifrån, ignorera och inte ägna så mycket energi åt. Mitt problem är att jag har svårt att skilja ut vad som är vad. Jag reagerar på allt och upptäcker först senare att "nähä, det här kanske inte var så bra" eller "vilken tur att jag hakade på det här".
Ett sådant förhållningssätt till tillvaron, att springa på alla bollar, tröttar ut en till slut. Det är i alla fall så jag just precis idag har förklarat mitt utmattningssyndrom för en god vän. 
Så. Hur lär man sig att välja vilka bollar man ska låta gå i tunnel, helt enkelt låtsas att man inte ser dem, vilka man ska passa vidare och vilka man ska dribbla vidare och då och då faktiskt skjuta i mål???
Precis just idag är det en något oklar fråga men under behandling. Om jag säger så.
Hälsningar-från-en-av-terapeuten-manglad-medelsålders-förvirrad-tröttmössa. 

1 kommentar: