onsdag, januari 20, 2016

Tandläkaren vs besiktning

Att besiktiga bilen är som att gå till tandläkaren. Jag drar mig i det längsta, förmodar att det kommer kosta många pengar, kräva en hel del återbesök och så går jag och gnager på den där tidsbeställningen och blir helt trött i skallen av att ha det i systemet. Nåväl. Tandläkaren fixade jag i höstas och idag har jag beställt tid till bilen nästa torsdag. Himla tur det fanns en tid då besiktningsperioden tar slut i januari.
Jag har tänkt på det där så mycket (nästan) att jag glömt att slänga ut julen. Det är visst tjugonde Knut idag och jag har åtminstone förbjudit kidsen att tända adventsstjärnorna. Man vill ju inte utmärka sig på gården som någon slarvmaja som inte håller ordning på när saker och ting ska ske.
Men i morgon. Då!
Jo. Granen åkte ut förra veckan. Nån måtta får det vara!

4 kommentarer:

  1. Ånej, nu har du vimsat till det. Tjugondag Knut är på Knut-dagen den 13:e. Idag är det bara den 20 januari ;)
    Tandläkaren, jag kör ju 8-9 mil till min. Fick tid 9.10 den 2/2. Känns inte riktigt bra, med tanke på vädret. Jag ringde idag och fick nu tid 20/4. Känns säkrare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är i alla fall den tjugonde idag, en typisk knut-dag! Hälsningar frk noll-koll....

      Radera
  2. Tandläkare, bilprovning, de går, och löser sig, och som den värmlänning jag är, löser det sig inte så kvettar det ;)
    Kram på dig <3

    SvaraRadera