måndag, augusti 20, 2018

Måndagstankar

Att svara ”en stor stark och en cigg” på den nya psykologens fråga: ”Cina, vad behöver DU” är antagligen helt fel svar. (Jag röker ju inte ens). Men jag får nästan tvångstankar att svara så när huvud läggs på sned och jag bara känner den där lära-känna-dig-känslan. Att känna jagorkarintebörjaomfrånbörjanigen och är inte allt redan sagt???? Vart tar egentligen alla sagda ord vägen??? Svävar de runt i cyberspace och låter för sig själva?? Kan sagda ord höras igen??? Såna funderingar är visst inte heller helt ok att lufta vid ett första besök. Nej. En rörig hjärna behöver presenteras mer försiktigt. 
Nåväl.
Tillbaka på jobbet. Jobbade fyra timmar. Åkte hem och åt lunch. Vilade. Psykologbesök och nu funderar jag på om jag ska gå till kören ikväll?! Orkar jag med mer folk och intryck idag?? 

4 kommentarer:

  1. Hoppas du orkar! Har förstått att det är någon som gift sig 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkade! Ja. Bröllop har det varit. 😉 men det är inte jag!

      Radera
  2. Men det hade varit jättejättejätteroligt om du hade svarat så :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Och säkert helt omvälvande i terapin! 😎

      Radera