onsdag, augusti 22, 2018

The dinner is served

En onsdag i augusti. Har jobbat, hjälpt sonen med papper till försäkringskassan, pratat med Största Systern och vilat. Tittar på en Netflix-serie, The affair. Har inte bestämt om jag gillar den eller inte men är på redan avsnitt 8 så något är det som drar. 
Sen rasslade det till i hallen och in dundrade samfällighetens ordförande med en ny laserskrivare och dator till sekreteraren, d v s till mig. (För tillfället är jag en usel sekreterare och har försökt få min suppleant att engagera sig lite men det har hittills varit lönlöst).
Nåväl.
I radhusets vardagsrum tronar därför nu en jättekartong med en skrivare färdig att packas upp och installeras vilket år som helst. Det låter ju enkelt men känns just nu som ett PROJEKT. Vill inte ha projekt. Vill inte.
Men något jag vill är att få middagen serverad! Största Systern står i detta nu och gräddar halloumirårakor för glatta livet. Den godaste maten är den som någon annan lagat! 

4 kommentarer: