söndag, augusti 26, 2018

En räkmacka

Igår peppade Hjärtat mig att hänga med på en mc-tur. Jag brukar inte vara svårövertalad men trött-dimman jag är insvept i igen gör det lite svårare.
Jag hängde ändå med och vi enades om Askersund och café Garvaregården. Jag hade sett bilder därifrån från ”I Will not....” roadtrip i somras och det var lämpligt avstånd för en dagstur. Molnigt men inget regn utlovade mobilens väderapp och off we go. Sedan uppdaterades väl appen när vi var på väg för nära Askersund vräkte regnet ned med stormbyar. Hoppla hej! Med vatten droppandes från oss ramlade vi in i fiket och den vackra trädgården skymtade vi bara i vår iver att komma inomhus. Men räkmackan var god!
Sen åkte vi hem och jag sov middag i tre timmar för att väckas till doften av lördagsmiddag a la Hjärtat. 
Idag är jag seg i kroppen, Bästa Mamman ska bjuda på lunchmiddag och det är väl det som händer den här donnan idag. I morgon ska jag på undersökning av hjärtat, EKG och prover i vila och under ansträngning. Den nyaste doktorn har remitterat mig och det gick fort att få en tid vilket är mycket skönt. 

1 kommentar: