söndag, augusti 19, 2018

Höstfeeling

Vaknade med huvudvärk lika trött som när jag la mig igår. Då hade jag ändå sovit ”middag” fyra timmar i soffan på eftermiddagen. Trött bortom trött och jag börjar misströsta, försöker hålla humöret uppe och tänka att jag inte slösar bort en massa tid på att bara vara eller sova. Svårt. Känner mig ledsen över det.
I morgon ska jag jobba, en veckas halvtid sjukskrivning för trötthet är ingen sjukdom. Nä. Jag vet. Hur det ska gå till vet jag faktiskt inte riktigt idag. Skjuter det till morgondagen men har tänkt ut vad  jag ska ha på mig, ha i matlådan och när jag kan gå hem.
Kören börjar i morgon. Känns som att bestiga Mount Everest  men man blir ju glad av att sjunga. Ska bara orka att gå dit?!
I stora trädet blåser det ännu mera höst trots att solen skiner. Har boat in mig på altanen, kaffe, iPad med Netflix och Stora Systern som sällskap. Låtsas inte om att gräset behöver klippas eller rabatterna som behöver rensas. Lite naturtomt har väl inget dött av?

4 kommentarer:

  1. Man behöver inte göra allting. Njut av att vara i nuet. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänker att naturtomt är det nya svarta. Och imorgon är imorgon. Idag är idag. Kram!

    SvaraRadera