söndag, juli 02, 2023

Regn, efterlängtat

Idag regnar det vilket är efterlängtat. Har suttit en stund på verandan med en kopp kaffe och njutit av friskare, svalare luft.
Kan hända det blir lite städning idag? Det är inget vi prioriterar när det är soligt och varmt, då lockar det mer att vara ute så mycket det går.
I kylskåpet har jaen knippe rabarber, om andan faller på kanske det blir en paj till eftermiddagen. Vi får se. Oplanerad dag.
På seneftermiddagen igår fick jag ett ryck och flyttade alla smultronplantor till en soligare plats, jag vattnade rejält, tömde alla kärl vi har på vatten och kanske grannen pikade mig lite.
”Ska du vattna när det ska regna”??
Ja. Det skulle jag. 
Sedan ställde jag ut hinkar och kärl vid alla stuprör. Vi två tunnor men med tanke på att det säkert blir varmt och fint igen, samlar jag vatten.
Ja. Så gick en dag, lugnt och fint. 
På kvällen tittade vi på en film, en komedi med George Clooney och Julia Roberts. Hade vi inte sett den hade det inte gjort någonting alls, ingen höjdarfilm men småtrevlig.

2 kommentarer:

  1. Det regnade rejält hemma när vi körde. Nu är vi på smultronstället, det ömsom regnar och är strålande sol. Verkligen varierande väder. Det behövs regn, så absolut inget att säga om det. Hoppas bara Yngstas familj får uppehåll så de får upp förtältet idag. De är på västra sidan. Ha en skön kväll! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efterlängtat regn, verkligen. Men helst inte i evighet … 😊/C

      Radera