tisdag, juli 04, 2023

Semesterns första dagar

Igår sov jag länge och fikade med Största Systern och Minstabarnbarnet på förmiddagen. Efter lunch vilade jag. Tröttheten, denna trötthet. Det spöregnade så jag satt sen i favoritfåtöljen och stickade och hade tvn på. En mycket skön stund.
På kvällen var jag barnvakt ett par timmar åt det minsta lilla livet, vi åkte till kyrkogården, mammas grav och matade sen fiskarna i vår damm. 
Hon har börjat prata, det är mysigt att ha små samtal. Jag förstår inte allt men hon är glad.
På kvällen stickade jag ett par timmar igen och det straffade sig. Vaknade idag med huvudvärk.
Ska åka ut en sväng till Herr L som behöver lite hjälp i tillvaron och ikväll väntar middag hos Hjärtats syster som bor i samma område som vi.
En stilla lunk. Passar mig utmärkt för tillfället.





2 kommentarer:

  1. Sådana små samtal är roliga. Ibland om man svarat fel för många gånger kan det bli lite irriterat😇
    Mys vidare! Eval8

    SvaraRadera
  2. Dessa små "samtal" i förtroende med oss, och kramarna. Vilka energigivare de är. Vi ses nästa vecka!!

    SvaraRadera