onsdag, juli 05, 2023

Tacksam

I morse kom Största systern och Minstabarnbarnet till frukost. Jag låg i sängen ända tills de kom, vi var på middag i går kväll och klockan blev efter tolv innan jag kom i säng.
Vi blev bjudna på grillad fläskfilé, baconlindad sparris, friterad halomi, crocketter och en supergod sallad. Gott vin till och hemgjord glass till efterrätt. Mums!
Det regnade, rena skyfall då och då men vi satt i deras uterum, ute fast inne, mysigt. Det blev en mycket trevlig kväll, mycket prat och skratt.
Till frukosten hade jag köpt vattenmelon, det lilla livets favorit. Sedan lekte vi ute med alla vattenhinkar, matade fiskarna och lekte kurragömma. Timmarna gick fort och till lunch gick de hem.
Jag åkte ut till Herr L igen för att göra klart det sista med bodelningen efter mamma och som vanligt hade han lite andra sysslor han behövde hjälp med. När jag kom hem däckade jag i uterummet en stund innan middagen, väcktes av besked att sonen råkat ut för en olycka och blev klarvaken. Det var han själv som hörde av sig från sjukhuset, en lastbil hade kört in kraftigt i hans lastbil bakifrån och han hade ont i nacken och bröstryggen. Efter ett par timmar kom lugnande besked, röntgen visade inga skador men han ska ta det lugnt ett par dagar. Jag andades ut och Hjärtat föreslog en utflykt till Sundbyholm och ta en glass. Var nära att säga nej men sa ja, det var skönt att komma ut och gå en stund.
Tacksam är ordet för dagen.

2 kommentarer:

  1. En så fin dag som får ett sådant slut😥Tur det inte är några allvarliga skador! Kram Eval8

    SvaraRadera
  2. Ja herregud. Livet kan vända på en sekund. Så otroligt skönt att det gick bra <3

    SvaraRadera