fredag, juli 14, 2023

Saker en får ta tillbaka

Skrev för ett tag sedan att jag varit hos läkare och det konstaterades att jag har järnbrist. Fick förtroende för läkaren, fick medicin och det sades att järnbristen behövdes utredas eftersom det hade något med järnförrådet att göra. Det skulle göras skyndsamt med tanke på mina symtom och jag skulle kallas inom kort.
Nåväl. Medicinen jag fick tar slut och jag ringer så klart för att höra hur utredningen ligger till och om jag ska fortsätta med piller och då behöver jag nytt recept. Läste i min journal på nätet blev inte så mycket klokare för det.
Fick till svar att läkaren slutat, att ingen anteckning om utredning finns men med tanke på provsvaren som sköterskan tittade på, höll hon med om att man behöver gå vidare. Jag framhöll att jag ju fått brev och efter lite letande kunde hon ju hitta dem i journalen. (Har ju själv jobbat i journalsystemet, därför kunde jag stå på mig om detta att de finns kvar).
Hon frågar hur jag mår och förbättringen är marginell, hon ska nu boka in mig till en annan läkare men kan inte säga något om hur lång tid det tar. Schemat för nästa vecka var fullt och längre kunde hon inte se.
”Det är semestertider”.
Nähä????
Eller så vet jag det eftersom jag har semester själv och orkar inte så mycket eftersom jag inte mår så bra. Tillbaka till ruta 1. I mitt fall, vår hammock. Har boat in mig där med kudde och vid regn eller kyligare väder, filt. Gör det jag orkar, små utflykter, cyklar korta sträckor och simmar lite grand. Ur form är tanten och väntat på andra besked. Plötsligt händer det. Ju förr desto bättre.

Idag har jag orkat åka bil en sväng till en liten favoritsjö, Kyrksjön vid Stjärnhov. Det är en förening som driver bad-och idrottsplats med tillhörande kiosk. Vi hittade dit när vi åkte mc och vi har fortsatt åka dit då och då. Hjärtat hade packat med baden-badenstolarna, jag kan inte ligga på filt p g a värk, och det var hur skönt som helst att ligga i stolen och mysa. Vi badade, åt matsäck och slumrade en stund. Det pågick simskola så det var fart och fläkt.
Sen styrde vi hemåt och jag filmade lite från bilen, det är så vansinnigt vackert just nu. Det blir en lugn fredagskväll.






1 kommentar:

  1. Vacker bild!
    Ibland undrar jag om vissa läkare inte är utbildade. De säger och gör saker som ingen annan någonsin får höra talas om. Mycket konstigt. Sen har de plötsligt slutat.
    Jag hoppas du snabbt blir kallad så du utreds vidare! Kram, Eval8

    SvaraRadera