lördag, juli 08, 2023

Utflykt

Igår åkte vi till Nynäshamn över dagen. Jag med en molande huvudvärk och trött, tung kropp.
Det småregnade och var mulet men väl framme glimtade solen emellanåt och det var stundtals riktigt skönt. Hjärtat bjöd på räckmacka och den var gigantisk, orkade halva men jag pillade i mig alla räkor. Det göttaste. Vi gick lite i hamnen fram och tillbaka, satt på olika bryggor i solen och vips hade det gått tre timmar. Vi åkte hemåt, jag fick ta en migränshot och sov en timme i bilen.
Väl hemma kom det ett riktigt åskväder, nära, så det small ordentligt. Jag låg på soffan med katten på magen och somnade. Sov en timme till. Hur mycket kan man sova????
Jag hade förberett smashed potatis med parmesan, en grill-sås och sallad så när jag kvicknade till grillade vi och åt i uterummet. Såg en film på tv, en spännande ganska otäck historia, och jag somnade ovaggad trots flera timmars sömn på dagen.
Idag skiner solen. Skönt. Jag är låg, molande huvudvärk och är så trött på det. Saknar mitt pigga jag. Mycket.




När man hittar glass med glutenfri våffla. Hurra! 

1 kommentar:

  1. Hoppas du sluppit huvudvärken nu. Vi har varit på kalas hos B7 på camping. Bra kalas när det vankas bad i havet 😎 Eval8

    SvaraRadera