fredag, maj 22, 2009

Frid och fröjd!

Efter en ganska jobbig vecka, fast den var kort, njuter jag nu av helg. Tjafset med försäkringskassan har jag lagt åt sidan, det kommer att lösa sig inom sinom tid. Älskade Sambon och jag packade bilen full med barn, kompisbarn, katten och fiskespön och styrde kosan mot vår älskade, älskade ö!
Här är gott att vara FAST det regnat hela dagen.


Vi går på skogspromenad, Store Bror, Bästa Kompisen,
Lilla Syster och jag.
Vi ser hackspett, letar grodyngel i vattensamlingar,
blir glada över gullvivor, vitsippor och violer på ängen.


Sen är det roligt att gå i vassen......

......och leta strandfynd!

4 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina bilder. Ja, det är allt en upplevelse att finna grodyngel eller snarare den geléklump som närmast ser ut som en större mängd små ögon i en klase. Vad roligt ni verkar ha haft, nu var det ett par veckor sedan vi var ute. Våra yngel har växt och är duktiga simmare nu. Maken tog med hälften till förskolan idag, resten kanske blir små paddor till slut. Ska ordna med fiskmat nu, annars är det ju mest alger från vattnet som de kom med. Byt inte till kranvatten, det dör då. Ja, om ni nu tagit med några hem.... Har ni?

    SvaraRadera
  2. Vad är det man säger nu igen - det finns inget dåligt väder...:-).
    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  3. God morron :-)

    Du verkar vara en mamma som oxå har fullt runt dig med barn, man, sjukdomar, funktionsnedsättningar, jobb och mycket mer..

    Jag lever oxå ett liv mitt i en galen cirkus många gånger...

    Önskar dig en underbar lördag !
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Lilja: Vad glad jag blir att se dig här igen!!!;) Vi åker hem imorgon så jag får se vad barnen lägger i packningen.... ;)
    Kim P: Så sant, så sant! Och idag regnar det ännu mer!
    Maria: Japps, så är det! Full cirkus! Önskar dig också en underbar lördag!

    SvaraRadera