måndag, maj 18, 2009

Det är tiden.....

"Swish, swosh.............." Oj, vad är det som låter här?
Det är helgen som gick! Det är helgen som försvann i ett rasande tempo och jag sitter förvånad och konstaterar att det redan är måndag!
Helgen lämnar efter sig minnet av en lugn, barnfri fredagskväll då mamman och Älskade Sambon hann föra ett riktigt samtal utan att bli avbrutna (det var väldigt länge sedan), en lördag med lite pyssel och en mamma som orkade vara vaken en hel dag, samt en söndag då det fixades i trädgården. Ja, just ja. Söndagen inleddes med att mamman var på Gårdsmöte där blodtrycket nästan steg till kokpunkten för att det var samma gamla frågor som vanligt: "det är stökigt i tvättstugan, soprummet sköts så erbarmligt dåligt att till och med sopgubbarna vägrar gå in där nu, men är det någon som SER eller vet vem det är som ställer till så till den milda grad? Nä. Ett fall för städtanterna på TV är det minsann! Av det mötet blev mamman på dåligt humör men det blev lite bra ändå för DEN ilskan räckte till att rycka upp några förvånade maskrosor (de trodde de stod säkert i min täppa) och plantera Gula Trädet som stått i en plasthink och blängt surt ett tag. Idag är Gula Trädet på mycket bättre humör där det nu står så fint i en stooooooooor kruka. Mamman är också på bättre humör. Utan kruka!
Söndagen avslutades med att delar av familjen agerade hejarklack till Stora Systern som med sitt fotbollslag vann över Inte Lika Bra-laget med 7-0!
Som sagt, det lät "swish, swosh" och det är redan måndag. Det är så det är!

7 kommentarer:

  1. Hej Cina! Tack för titten hos mig! Det är så roligt med nya bloggbekantskaper. Jag håller med, helgerna går på tok för fort, tänk om man bara kunde stanna tiden ett litet tag! Ha en fortsatt härlig måndag! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så kommer förmodligen min huvustadshelg att kännas...Svish...

    Håll igång och fortsätt vara ute så mycket du orkar -det är nåt bra med det! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ja, helgerna går fort men vardagar är långsamma och sega!
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  4. Visst går helgen alldeles för fort! Härligt med en barnfri kväll! Hoppas du har en bra måndagkväll!

    SvaraRadera
  5. Visst är det så, helgerna är för korta!
    Nu väntar ju däremot kortvecka och långledigt för dom som slipper jobba på fredag. Jag är en av dom:-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon! Jag känner mig hedrad att jag får dela morgonkaffet med dig! Mina bilder är ett "måste" för mig just nu. Jag har gjort många läkande saker på min resa och jag tror att bilderna fyller en liknande funktion. Läste om Er lediga fredagskväll?? Hoppas ni fick vila och ta hand om varandra. Kram christina

    SvaraRadera
  7. Tack för titten.
    Trevlig sida du har ...
    Jag kan inte så mycket om Asperger.
    Men du verkar ha det tufft.Skönt med nya skolan till din son.
    Kram Jenny

    SvaraRadera