torsdag, april 21, 2011

Skär torsdag

De senaste åtta åren har the kids och jag firat påsk på var sitt håll. Jag i Lilla i Huset på Ön och de hos sin farmor i Andra Änden av Landet. I år väntar andra ägg och vi ska vara hemma i radhuset. Tillsammans! Lovely! Ja, förutom Största Systern dårå´som i morgon far till Los Angeles på semester. För att vi som inte åker dit ska komma i stämning bestämde jag mig som sagt för att färgchocka lite. Vem har sagt att påsken måste vara gul??? Är det lag på det kanske?
Nä. Har Hemtex rea på rosa så har de. Och det heter väl ändå Skärtorsdag?!
Glad Påsk!



Eftersom köket länge gått i svart, vitt och grått så livade detta upp.

Minitulpaner till påsk.

Lite gult fick jag allt behålla. För husfridens skull.

11 kommentarer:

  1. Påsken är alla ljusa färger!
    Vad roligt att ni firar tillsammans i år :) Påskkram!

    SvaraRadera
  2. Smart association där! Och snygga tulpaner du målat dessutom.

    SvaraRadera
  3. Glad påsk Cina, så jättefina tulpaner!!!

    SvaraRadera
  4. Är det skärtorsdag så är det och det blev väldigt fint tycker jag :D
    Glad Påsk :D

    SvaraRadera
  5. Det var "fiffigt".....ska tänka på det till nästa Påsk. Önskar en bra och Glad Påsk.

    SvaraRadera
  6. Superhärligt! Glad Påsk till dig och ditt gäng!

    SvaraRadera
  7. Nä, vad fint!
    Nu blir jag ju nästan sugen på att påskpynta. Så not jag.

    SvaraRadera
  8. Najs, häftigt :-) Påskkramar till dig!

    SvaraRadera