torsdag, april 14, 2011

Parkera mera!

Ibland ordnar saker och ting till sig utan att jag skriker mig blå och sliter mitt hår. Det gillar jag. Börjar nämligen bli både hes och tunnhårig. Hade tankarna på annat håll i morse när jag parkerade bilen utanför jobbet och glömde lägga parkeringstillståndet på instrumentbrädan. Den lilla fadäsen kostade 400 kr för visst satt det en böteslapp på rutan när jag kom ut igen. Suck och stön.
"Äh" ska kompisen.
"Ring Securitas och säg som det är, de river den säkert".
"Jojo. Att få parkeringsböter rivna är väl lika lätt som att rulla snöboll i helvetet" tänkte jag som tillfälligtvis har ramlat ned i en liten pessimistgrop.
Men ringde gjorde jag ju. Och när jag lovat att tejpa fast tillståndet på instrumentbrädan rev den trevlige Securitaskillen boten. Vafalls? En solskenshistoria en helt vanlig sketen torsdag! Slå det, den som kan!

6 kommentarer:

  1. Vad bra! Vilken tur att du ringde!
    Känner du till kvistarna inne hos mig? Undrar mer och mer vad det är!

    SvaraRadera
  2. Det är en sån där dag man ska skynda sig att köpa några lotter.
    Dom är nog bara människor dom också som jobbar som parkeringsvakter.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt. Det är sånt som får en att bli glad.

    SvaraRadera
  4. Tänk, det finns fina människor därute!! Kram på dig! Och en kram till p-vakten..

    SvaraRadera