lördag, februari 25, 2012

I städtagen. Fast medtagen.

Fy satan vilken vecka! Bra och mindre bra händelser i en salig röra. Och så har jag varit hos "tuttografen". Mammografi minsann.
Man blir ju rent av lite orolig när man ser sina "brön" plattas ut så till den milda grad mellan två plastskivor. Hur är det möjligt????? Sen tackar man högre makter för att de återgår till sin ursprungliga form immediately och hastar vidare i världen. 
Just idag är jag lite loj och befinner mig i nån sorts "har-sagt-ifrån-till-energitjuvar-chock". Jo men det går ju. Att rensa i sin bekantskapskrets är lika viktigt som att städa i underklädeslådan. Om man frågar mig. Man gör det sällan men upptäcker ju då att somligt har man växt ur, växt ifrån och visst passar inte alls. Hur tänkte man liksom??? Då får man lov att rensa. Det man har i underklädeslådan och i sin bekantskapskrets ska sitta som en smäck. Annars får det vara.
Enkelt?
Ja. Om man väl känner att det bara skaver, sitter illa och gör ont. Då är det enkelt. För att inte tala om befriande!
Jag är, jag vill, jag kan!

5 kommentarer:

  1. Du är så klok min vän!
    Energitjuvar kan man klara sig utan. Livet blir så mycket bättre då...
    Kram och finaste lördagen till dig!

    SvaraRadera
  2. Bravo!

    Själv ska jag till tuttografen i mitten av mars. En lördag! Och att det är gratis. Gratis gillar vi mycket.

    SvaraRadera
  3. Bra där med rensningen, men mammon? Kan du kolla? Jag har fullt upp med att inte bryta ihop!

    SvaraRadera