måndag, februari 13, 2012

En måndag i februari

Nä. Jag har inte slutat att blogga. Har bara så mycket annat som pockar på IRL. Bland annat att städa slipdamm efter Världens bästa målare. Gör jag så gärna, så gärna, är väl bäst jag tillägger fort som attan. Så att ingen tror att jag klagar för att det blev neddammat. Oh no.
Ja. Och sen är det det här med att vara tonårsmamma. Vilket kräver en smula fantasi, oceaner av tålamod, påhittighet, försök till att vara förutseende vilket man egentligen kan skippa direkt eftersom det är vetenskapligt belagt att tonårshjärnor inte funkar som andra hjärnor och det helt enkelt inte är lätt att hänga med i svängarna. Varken för tonåringarna eller mamman. Om man säger så. Det tarvar helt enkelt mycket tid.
Sen kan man ju försöka lista ut varför det på en helg gått åt en schampoflaska, en halv balsamflaska, fyra liter blåbärssoppa, två paket flingor, två kilo vindruvor, tre kilo clementiner, två stora klasar med bananer. Utan att någon i hushållet HAR FÅTT NÅGONTING ALLS!!!!!!???????. Nu är det inte det enda jag bar hem åt de ljuva liven i matväg, utan det där får väl helt enkelt räknas som ......... snacks. Ja. Inte schampot och balsamet dår´å men man undrar ju. Räknas helt enkelt in i facket som "storkonsument av hårprodukter". Kan ju-den-som-bär-hem-allt tycka.
Sen.
Blir det måndag och de packar sina pryttlar och pinaler och drar hem till sin pappa på en vecka. Stora Systern har tagit sitt pick och pack och åkt tillbaka till Amerikat.
Då ska det njutas av tystnad, långa bad, ätas av falukorven som blev över från förra veckan för den var det ingen av kidsen som ville ha. Suck. Man ska reda sig själv helt enkelt. Njuta av tystnaden. Mnja. Det här varannanveckaslivet är inte bara en dans på rosor. Det är jäkligt tyst också!

Den här sötnosen har åkt tillbaka till LA! Om ganska exakt fyra månader ses vi igen!
"Vinkelivink" sa mamman och grät en skvätt bakom gardinen. I smyg.

Stora Syster has left the building. Vinkelivink bakom gardinen...........

3 kommentarer:

  1. Så tyst du måste ha det hos dig nu! Jag minns hur det var, så ensamt, när barnen åkte hem till pappa igen... Inte mycket att njuta av!
    Skönt du fick ha fintjejen hemma så länge! Om 4 mån, kommer hon hem för gott då? Kram!

    SvaraRadera
  2. Ezter: Min vän! Tyst som ... bara den ! :( tror inte jag är byggd för det. Egentligen. ;) Om fyra månader hämtar jag hem henne. Då blir det nog för gott. Eller ett tag! KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Det känns när de bara kastar sig iväg sådär. Till andra världsdelar och allt. Tur att det finns internet.

    SvaraRadera