tisdag, februari 14, 2012

Ommöblering pågår

Jamen alltså. Ibland tröttnar man ju. Jag får ommöbleringsryck i radhuset med jämna mellanrum. Eller jämna och jämna. Spontanryck är nog det rätta namnet. Helt plötsligt står fåtöljen fel, sängen i fel väderstreck och bokhyllorna MÅSTE byta plats. Det är bara som det är. Familjen har vant sig. Rätt som det krockar de med någon möbel som plötsligt fått ny plats.
"Varför står den här" kan de häpet fråga.
"För att jag tyckte att den passade där" säger jag då och känner mig verkligen som överste hövding i radhuset.
Nu har det här rycket även spridit sig till bloggen. Jag har möblat om. Kanske är det vårrycket som närmar sig? Ut med det gamla? Eller var det till nyår???
Nåväl. Omväxling förnöjer. Hoppas ni har en finfin tisdag!

4 kommentarer:

  1. Det är nog våren du känner av. Jag brukar få värsta rycket att rensa i garderoberna när våren närmar sig. Men än har det inte ryckt här... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag behöver förnya mycket! Kanske även mig själv!

    SvaraRadera
  3. Det ser fint ut, själv är jag rädd att ändra utseende på min blogg, den känns invand och trygg :)
    Riktigt vårlikt är det här hos dig nu!

    SvaraRadera
  4. Det blev jättefint.

    Jag är nog en riktig tråkfia för jag möblerar aldrig om. Varken hemma eller på bloggen. Hos mig ska det se ut som det alltid gjort.....:-)

    SvaraRadera