måndag, februari 20, 2012

Måndag

Stora Syster ringde och väckte sin mamma i morse. Sen kväll där = morgon här. Mamman, som är lite labil i humöret för tillfället var ju yrvaken och det tog bara en yttepyttestund innan krokodiltårarna började trilla. Igen.
Så fick Stora Syster trösta sin mamma på nytt vilket hon förvisso är himla bra på, man kanske kan säga att hon lärt sig. Av sin mamma? Men man vill ju inte vara så där ledsen inför sina barn. Helst. Men nu är jag det då och då av olika skäl och anledningar och det är bara att handla mer näsdukar, utöka skypetiden och sova med Amerikabiljetten under kudden. Under kudden får också beslutet från FK hänga med. Det där som säger att jag får jobba 75% fördelat som jag önskat, med en ledig dag mitt i veckan för att orka från måndag äääääääääääääääääääääääända till fredag. Bra överklagat av mig. Ja. Se där!
En hel drös med braiga saker. På en måndag. Bra start här!

8 kommentarer:

  1. Bra skit det där ju, grattis och bra kämpat IGEN!

    SvaraRadera
  2. Kanon. Inte att du grät i telefon men att överklagandet gick igenom. Idag kom det samlade läkarintyget hem hit. Starkt som attan. Hoppas det räcker. Nu ska det skrivas papper till FK. De ska dränkas i handlingar.....:-)

    SvaraRadera
  3. BRA!! Jag blir så jäkla nöjd varje gång någon vinner över Försäkringskassan. Det ger mig extra kraft att ta itu med min egen överklagan.

    Och du, den där Amerika-resan kommer att bli helt underbar... :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Bra överklagat! Kram till dig fina Cina!

    SvaraRadera
  5. Bra överklagat! Det är aldrig kul när man gråter så barnen får trösta, men det händer nog oss alla ibland! Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh så jag känner igen allt...
    Skypetiden, tidsförskjutning, bokad USA-resa.. Vi åker 18-29 maj!!! Lovely!!! :)

    Jag fick lite hicka i lördags natt när jag fick veta att ungen min varit med om en bilolycka. Herreminje, så rädd man blir. Alla lever, de har alla besökt läkare o röntgat sig. Min oro är nu om hon/de fått bestående men av sin whiplash :(

    Härligt att du fick igenom överklagan så du får jobba med lediga onsdagar.. det gör jag med! Och det är kanonbra, tycker jag.

    I början, när jag börjat jobba 75%, så var jag helt slut på onsdagarna. Så de blev verkligen "återhämtardagar".. Och skulle jag göra någon kvällsaktivitet så var den alltid tvungen att ligga på tisdagskvällen, för då visste jag ju att jag var ledig dagen efter!

    Även om jag mår mycket bättre idag, så byter jag inte gärna bort min onsdag till någon annan dag. Det är är för tufft att jobba fler dagar på raken..

    Kram på dig!!!

    SvaraRadera